Boken DIN VEI, som jeg lanserte i 2018, inneholder alt du trenger for å komme i form, få mer overskudd og gå ned i vekt.

Samarbeid med Andreas

Jeg er utdannet helsecoach, fysioterapeut, ernæringskonsulent og personlig trener.
Jeg har 15 års erfaring, og har spesialisert meg på varig livsstilsendring, vektreduksjon og trening for helse, hverdagsform og overskudd.

Er du klar for å sette i gang?

Tips og inspirasjon i bloggen

Lavkarbo eller lavfett? Det er DITT valg!

Lavkarbo har vært i vinden de siste årene, og mange hevder det er den beste veien til vektreduksjon. Nå har det imidlertid kommet ENDA en studie som bekrefter at det å redusere inntaket av karbohydratet verken er mer eller mindre effektivt enn å redusere inntaket av fett. Faktisk kan du la personlige preferanser styre hvordan du setter sammen ditt kosthold, når målet er vektkontroll. Er ikke det ganske ålreit?

Details

Slik spiser du saktere

I en stor japansk studie med 60.000 deltakere, fant man noen fellestrekk ved dem som holder en normal vekt (unngår overvekt). Studien, som er gjengitt i VG og en rekke utenlandske aviser, viser at de som kontrollerer vekten spiser saktere, unngår småspising etter middag og spiser siste måltid senest 2 timer før leggetid.

Details

Hva teller som trening?

Teller husarbeid som trening? Hva med hagearbeid? Eller snømåking? Er trening kun det som foregår når du «er på trening»?Eller kan helt normale hverdagsaktiviteter også gi en treningseffekt? Det er lett å bli forvirret. Mens noen eksperter hevder at intervalltrening og tunge styrkeøvelser på treningssenteret må til for å komme i god form, mener andre…

Details