Få en topp start på treningen etter sommerferien!

Sikre deg en plass på kurset 22.august ved å melde deg på allerede nå!

Kun 12 plasser!

Intervalltrening er den mest effektive kondisjonstreningen, særlig hvis du har begrenset tid til trening. I tillegg gjør det treningen morsom og variert. Generelle kondisjonseffekter som mer overskudd og bedre helse får du naturligvis også!

Dette er kurset for deg som:

  • Vil bli mindre andpusten i motbakker og opp trapper
  • Vil holde høyere fart i turskoene, i løpeskoene eller på sykkelen
  • Vil ha mer overskudd i hverdagen
  • Har begrenset tid til trening
  • Synes det er motiverende med varierte treningsøkter
  • Ønsker tidseffektiv trening som kan gjøres hvor som helst (i nabolaget, i skogen, på fjellet, på en slette, i en skråning eller til og med på en båt).
  • Liker å gå, løpe eller sykle, og vil vite at det du gjør gir topp treningseffekt

Vi går gjennom økter ute, men de samme programmene kan naturligvis bruke innendørs, enten det er på stuegulvet eller på kondisjonsapparater.

Score evalueringsskjema kurs intervalltrening

SNITTSCORE 9,3 (skala fra 1 til 10)

«Inspirerende, morsomt og lærerikt!»

«Betryggende at trening kan være så enkelt. Mange gode tips!»

«Supert kompendium som jeg vil ha stor glede av fremover!»

«Kunnskapsrik og uformell kursholder! God blanding av teori, praksis og «forskning viser at…»

«Enkelt, forståelig og motiverende!»

«God kombinasjon av teori og praksis. Fint med hefte som man kan slå opp i etterkant. Andreas er en strålende kursholder – alltid positiv!»

«Kurset var godt lagt opp så alle kunne delta utifra sine forutsetninger. Det var lettfattelig og øvelsene var bra! Målet mitt med kurset var å få gode tips til intervalltrening og hjelp til å finne ut hvor hardt jeg må presse meg under intervalltrening. Kurset innfridde mine forventninger!»

Hvor sprek må du være?

For å ha glede av kurset må du kunne løpe eller gå i motbakke. Kurset passer uansett hvor godt form du er i, da alle jobber på sitt eget nivå.

Det er miks av teori/prat og praktisk gjennomgang, så alle klarer å henge med i 2,5 time.

Dette får du

  • 2,5 times kurs med fysioterapeut, PT og helsecoach Andreas Lycke

  • Flott kompendium med enkel teori, motivasjonstips og forslag til treningsøkter.

  • Kun 12 deltakere på kurset

  • 2,5 timer kurs til lavere pris enn èn time med personlig trener

Dette lærer du

  • Hvordan du gjennomfører intervalltrening (ulike typer, både korte og lengre intervaller)

  • Hvordan du får topp treningseffekt uten at du må ta deg helt ut hver gang (mange tror intervalltrening er hardere enn forskningen viser at det skal være)

  • Intervallmetoden som forskningen viser gir best treningseffekt

  • Hvordan du øker motivasjonen, får gjennomført treningen og skaper gode treningsvaner

  • Trening der du går i motbakke, løper eller gjør enkle øvelser med egen kropp på stedet (så kan du trene uansett hvor du befinner deg)

  • Hvordan du trener passe hardt til at du både får topp treningseffekt og lyst til å trene igjen

  • Et utvalg treningsøkter som tar kun 15-30 minutter

Praktisk informasjon

Oppmøte på parkeringen over veien for Øverland gård. Se tidspunkt nedenfor. Maks 12 deltakere – først til mølla! Påmeldingsfrist er en uke før oppstart. Påmeldingen er bindende. Kurset gjennomføres ved minimum seks deltakere.

Om instruktøren

Andreas Lycke er fysioterapeut, personlig trener, ernæringskonsulent og helsecoach. Han har over 15 års erfaring med trening, og driver i dag egen virksomhet i Sandvika. Andreas har nylig utgitt boken DIN VEI – en forskningsbasert, men samtidig lettfattelig bok om hvordan du lykkes med mat og trening over tid. Andreas er også instruktør i Movnat (naturlig trening utendørs), sertifisert functional aging specialist (trening for godt voksne og eldre) og sertifisert i AktivA (trening ved artrose). Han har jobbet i mange år både som personlig trener og gruppeinstruktør.