Som deltaker på kurset lærer du hvordan du lykkes med utetrening. Du får kunnskap om hvordan du trener, praktiske ferdigheter i å gjennomføre treningen og motivasjon til å både komme i gang og fortsette over tid.

Dette er ikke en vanlig utetreningsgruppe der du møter opp til bestemte tider for å «få deg en treningsøkt». Du får trent hver gang, men det viktigste er at du lærer noe som gjør at du får til treningen også på egenhånd.

Dette sier tidligere deltakere

«Inspirerende, morsomt og lærerikt»

«Fikk masse energi!»

«Supert kompendium»

«Mange gode tips til videre trening»

«Betryggende at trening kan være så enkelt»

«Fint med øvelser alle kan klare»

«Likte at det var økter alle har tid til»

«Deilig å få et treningsprogram jeg enkelt kan fortsette med året rundt, uavhengig av hvor jeg er»

«Likte å få prøve ulike øvelser, og sette sammen den kombinasjonen som fungerer best for meg»

Snittscore evalueringsskjema

Hvor sprek må du være?

For å ha glede av kurset må du kunne gå i motbakker og gjøre enkle øvelser med egen kropp. Kurset passer uansett om du er 70 år og utrent eller 35 år og ganske sprek. Som fysioterapeut vet jeg hvilke alternative øvelser du kan gjøres dersom noen skulle være problematiske. Vi bruker øvelser der alle kan trene på sitt nivå!

Ønsker du å komme i gang, få til mer regelmessig trening (kondisjon og/eller styrke), vite hva som er bra nok og få ny inspirasjon? Da er dette kurset for deg!

Dette får du

  • 4 ganger 1,5 time med en miks av praktisk trening og teori

  • Kompendium med teori, treningsøvelser og oppgaver

  • Oppfølging i lukket facebookgruppe i kursperioden

Dette lærer du

  • Hvordan du gjennomfører trening utendørs, både kondisjon og styrke

  • Hvor lite som skal til for god treningseffekt

  • Hvordan du øker og opprettholde motivasjonen,så du både kommer i gang og fortsetter over tid

  • Styrkeøvelser du kan gjøre hvor som helst, med egen kropp eller enkelt utstyr

  • Kondisjonsøkter du kan gjøre med gåing, løping eller på sykkel

  • Hvordan du trener på et nivå som er passe for DEG

  • Treningsøkter som gir topp effekt på kun 15-40 minutter, og som kan gjennomføres hvor som helst

  • Teknikker for skape supre treningsopplevelser, så du sitter igjen med et stort smil hver gang

Praktisk informasjon

Vårens kurs er fulltegnet, men jeg setter antakelig opp nye kurs til høsten.

Send en mail (andreas@lyckelivet.no) for å få beskjed når jeg setter opp kurs.

Om instruktøren

Andreas Lycke er fysioterapeut, personlig trener, ernæringskonsulent og helsecoach. Han har over 15 års erfaring med trening, og driver i dag egen virksomhet i Sandvika. Andreas har nylig utgitt boken DIN VEI – en forskningsbasert, men samtidig lettfattelig bok om hvordan du lykkes med mat og trening over tid.

Andreas er også instruktør i Movnat (naturlig trening utendørs), sertifisert functional aging specialist (trening for godt voksne og eldre) og sertifisert i AktivA (trening ved artrose). Han har jobbet i mange år både som personlig trener og gruppeinstruktør.